Pravilno kombinovanje namirnica

Pravilno kombinovanje namirnica je izuzetno važno za naš organizam.

Koliko puta vam se desilo da nakon obroka osjetite tromost i nadutost? To je zato što ste u jednom obroku unijeli cijeli niz namirnica, koje ne bi trebalo unositi istovremeno. Da bi naš probavni sistem ostao zdrav, metabolizam optimalan i organizam slobodan od toksina vrlo je važno poznavati pravilno kombinovanje namirnica.


pravilno kombinovanje namirnica



Pravilno kombinovanje namirnica podrazumijeva odvojeno uzimanje hrane bogate bjelančevinama i hrane koja sadrži ugljene hidrate. Između uzimanja ove dvije grupe namirnica treba da prođe najmanje dva sata. Varenje namirnica koje sadrže ugljene hidrate (povrće, žitarice, voće) počinje već u ustima pod dejstvom pljuvačke, a varenje namirnica koje sadrže bjelančevine (meso, riba, jaja, pečurke, orasi, grašak, pasulj, sočivo) počinje u želucu pod uticajem hlorovodonične kiseline i pepsina.

Vrlo brzo, nakon prelaska na ovakav način ishrane, vaš organizam će se osloboditi toksina koji su posljedica nepravilne ishrane.


PREPORUKE DR ŠELTONA
Odmah pređite na zdrav način ishrane i pazite na kombinovanje namirnica.
Dr Šelton smatra da nije potreban period prilagođavanja i da nagli prelazak sa nezdravog na zdrav način ishrane ne predstavlja nikakvu opasnost za organizam. Što je prelazak brži, organizam će se prije osloboditi toksina. Najlakši način da se pređe sa nezdravog na zdrav način ishrane je gladovanje. Nakon gladovanja čovjek otkriva nov ukus hrane bez dodavanja šećera i soli i uspijeva da savlada želju za kafom, čajem, alkoholom, cigaretama i narkoticima.

NEMOJTE JESTI SUVIšE RAZNOVRSNU HRANU U OKVIRU JEDNOG OBROKA.
Prema mišljenju dr Šeltona, čovek pojede mnogo manje hrane ako prilikom jednog obroka jede samo jednu vrstu hrane. U to se možemo i sami uvjeriti. Ako jedemo jednu vrstu povrća, brže ćemo se zasititi nego kada jedemo dvije vrste povrća. Raznovrsnost hrane je okidač za proždrljivost i prejedanje.

DAN ZAPOčNITE VOćEM.
Voće sadrži bezbroj minerala, vitamina, šećer u najpovoljnijem obliku za varenje i apsorpciju, a povrh svega je i ukusno. Međutim, voće nije univerzalna hrana, jer ne sadrži dovoljno bjelančevina, kalcijuma i vitamina A. Dr Šelton preporučuje da jedete isključivo svježe voće, jer je zdravije nego suho. Konzervisano i suho voće često nema nikakvu nutritivnu vrijednost i predstavlja samo poslasticu. Voće treba da se jede kao poseban obrok. Tri ploda za jedan obrok trebalo bi da zadovolje potrebe odraslog čoveka.

JEDITE PUNO SALATE
Lisnato povrće je krucijalno u ishrani čovjeka i ne postoji voće koje može da ga zamijeni. Lisnato povrće sadrži složene bjelančevine koje odgovaraju bjelančevinama ljudskog organizma. Žitarice, korjenasto povrće i voće ne sadrže dovoljno složenih bjelančevina. Najbolje bi bilo da spremite salatu od najviše 4 vrste povrća (bez začina). Za salatu su najpogodniji: kupus, zelena salata, krastavac, luk, paradajz, peršun i celer. Kupus sadrži 10 puta više kalcijuma nego zelena salata. Ne preporučuje se uzimanje velikih količina ljutog povrća, kao što je luk i rotkva.

SVAKODNEVNO POJEDITE NEKOLIKO ORAHA
Orasi sadrže dovoljnu količinu svih vrsta bjelančevina koje su neophodne za ljudski organizam. Osim toga, sadrže veliku količinu lako varljivih masti, minerala, vitamina i šećera. Dr Šelton preporučuje da glavni izvor bjelančevina budu orasi, a ne meso.

OGRANIčITE UNOS MASNOćA
Masnoće koje unosimo u organizam (maslac, ulje, pavlaka i dr.) usporavaju proces varenja, naročito apsorpciju bjelančevina. Na taj način one dovode do zadržavanja hrane u želucu, nadimanja i intoksikacije jetre i bubrega. Dr Šelton savetuje da se masnoće dodaju hrani nakon pripreme, a ne tokom nje i da se ne unose zajedno sa bjelančevinama.

PIJTE SAMO OBIčNU VODU
Voda je idealno piće za čoveka. Sve ostalo pripada ili hrani (voćni sokovi, mlijeko) ili otrovima (kafa, čaj, kakao, vino). Oni koji su nakon dugogodišnjeg korišćenja ostavili kafu ili čaj patiće od glavobolje. Međutim, one traju samo nekoliko dana. Voda ne treba da se pije samo onda kada osjećamo žeđ i nikako tokom obroka.

PREKINITE SA UPOTREBOM SOLI I DRUGIH ZAčINA
Ove supstance nisu ni korisne ni potrebne organizmu. One mijenjaju čulo ukusa i usporavaju proces varenja hrane. Onome kome se ne dopadne nezačinjena hrana, dr Šelton savetuje da preskoči jedan obrok. Na početku će mu hrana biti bljutava i neukusna, ali uskoro će se nervni završeci čula ukusa regenerisati i čovek će osetiti novu aromu i prekrasne, do tada nepoznate ukuse hrane. Osobe koje su prestale sa upotrebom soli imaće čestu potrebu za mokrenjem. To će nestati čim se organizam oslobodi nagomilane soli.

MLIJEKO TREBA UZIMATI IZMEđU OBROKA ILI POTPUNO IZBACITI IZ ISHRANE
Mlijeko predstavlja prirodnu hranu mladunčadi sisara. Svi sisari stvaraju specifično mlijeko koje odgovara potrebama njihovih mladunaca. Dr Šelton skreće pažnju na to da mladunče uzima mlijeko posebno, a ne zajedno sa drugom hranom. Mlijeko se ne resorbuje u želucu nego u duodenumu. Zato želudac ne luči sokove kada se mlijeko nalazi u njemu. To ometa resorpciju druge hrane, koja se uzima zajedno sa mlijekom. Sličan problem imate kod istovremene primjene antibiotika i mlijeka.

NE JEDITE DINJE I LUBENICE SA DRUGOM HRANOM
Dr Šelton savjetuje da se lubenice i dinje uvijek unose kao poseban obrok. Prema njegovom mišljenju ove namirnice se vrlo brzo razlažu u želucu i izazivaju poremećaj njegove funkcije ako se uzimaju sa nekom drugom hranom. Ako se uzima posebno, ovo voće brzo prolazi kroz želudac i predstavlja izvrsnu hranu za čoveka. Oni koji se žale da im ne prijaju dinje i lubenice, zapaziće da će, ako ih posebno unose (ali ne između glavnih obroka), uživati u njima bez ikakvih neželjenih posljedica.

PRAVILA ISHRANE

Jedite samo kada ste opušteni. Ako ste loše raspoloženi hrana koju unosite se ne vari. Svi neprijatni razgovori tokom jela remete proces varenja. Ako ste uzrujani, bolje preskočite obrok. Duboko disanje tokom 5 minuta potpuno će umiriti psihu, i nakon pola sata možete da jedete.

Ne pričajte dok jedete, dobro žvačite hranu i budite svjesni onoga šta jedete.
Tokom jela, ako ste baš jeko žedni, možete piti toplu vodu.
Jedite hranu tjelesne temperature. Izbjegavajte suviše vruću i hladnu hranu.
Nemojte jesti neposredno prije i posle rada - napravite pauzu.
Jedite samo onda kad osjetite potrebu za hranom.

Ne jedite suviše rano. San nikad ne prouzrokuje glad, a rani doručak oduzima snagu. Ujutru odmoran čovek ne želi da jede i to je normalno, jer još uvek nije potrošena energija. Doručkujte oko 9 sati kada želudac počne da radi. Možete doručkovati u dva navrata: npr. oko 9 h uzmite jabuku, a kasnije kad se javi pravi osećaj gladi, napravite obilniji doručak.

15 minuta prije jela nemojte ništa piti. Voda prije i poslije jela remeti varenje. Tokom jela, možete popiti nekoliko gutljaja tople vode. Posle voćnog obroka tečnost se uzima nakon 30 minuta, posle skrobne hrane nakon 2 sata, a posle hrane bogate bjelančevinama nakon 4 sata.

KORISNO GLADOVANJE
Gladovanje je najbezbedniji način da se odbranite od mnogih bolesti. Naime, bolestan čovek će prije ozdraviti, ako snagu kojom raspolaže utroši na odbranu od bolesti, nego na varenje hrane. Ako ste gladovanjem i pravilnom ishranom očistili organizam, postaćete željni fizičke aktivnosti i na taj način ojačati svoje telo i skinuti višak kilograma. Strah od starenja je jedan od najvećih strahova koji prati čovječanstvo. Poznavanjem pravila gladovanja, uspećete da usporite svoj biološki sat. Jednodnevim gladovanjem tokom nedjelju dana i sedmodnevnim gladovanjem tri puta godišnje, eliminisaćete sve toksine iz mišića i zglobova. Gladovanje je jedini način čišćenja tijela od pesticida i lijekova.

Kako prepoznati zatrovanost organizma?
Vaš organizam je zatrovan ako imate:


  • neobjašnjiv umor
  • glavobolje nejasnog uzroka
  • nenormalne sekrecije: vlažan kašalj, alergijski konjuktivitis, rinitis, razne osipe;
  • otoke nogu ili lica
  • žučne kolike
  • osećaj nadimanja i nelagodnosti u želucu
  • neprijatan zadah iz usta
  • krckanje vrata pri okretanju u stranu

KOLIKO DUGO TREBA GLADOVATI?
Ako nikada niste gladovali, najbolje bi bilo da počnete jednodnevim gladovanjem tokom nedelju dana. Kasnije, možete da pređete na duže gladovanje (od 4 do 7 dana) na svaka 3-4 meseca. Gladovanje će imati efekta samo ako prije i posijle njega vodite zdrav način života.

Gladovanje
1. Tri dana pre početka gladovanja postepeno prelazite na vegetarijansku ishranu. Pre spavanja uzmite čaj od sene (prirodni laksans).
Odaberite piće koje vam najviše odgovara. Tokom dana, svakih sat vremena, popijte čašu jednog od sledećih napitaka:
a) čaj od šipka - 10 bobica na 2 l ključale vode;
b) vodu sa limunom i medom - nekoliko kapi soka od limuna i 1/4 kašičice meda na jednu čašu vode;
c) čaj od kantariona - 1-2 kašičice na čašu ključale vode, ostaviti da stoji preko noći;
d) mineralnu vodu.

Tokom dana popijte najmanje 2 l tečnosti.
2. Perite zube 2-3 puta dnevno i čistite jezik  2 puta dnevno.
3. Fizička aktivnost je obavezna, kao i masaža za opuštanje.
4. Tuširajte se dva-tri puta dnevno (tuširanje obavezno završite hladnom vodom). Preko kože se izlučuje puno toksina, koje na taj način uklanjamo.
5. Trudite se da tog dana budete okruženi dobro raspoloženim ljudima.

PRAVILA IZLASKA IZ GLADOVANJA:
Izlazak iz gladovanja mora da traje koliko i samo gladovanje.

UJUTRU:
1. Popijte čašu tople vode u koju ste dodali sok od jednog limuna i kašičicu meda.
2. Nakon pola sata uzmite 100 g svežeg voćnog soka. Pijte ga polako, kao da ga "žvaćete".
3. Nakon sat vremena pojedite oljuštenu rendanu jabuku.
4. Nakon dva sata možete pojesti rendanu šargarepu sa kašom od ovsenih pahuljica.

TOKOM DANA:
1. Popijte čaj sa limunom i medom. Nakon pola sata uzmite voće (pola jabuke + pola kruške). Nakon pola sata pojedite jedan orah, dinstano povrće na malo suncokretovog ulja i parče suhog hljeba.
2. Pojedite 100 - 150 g kiselog mlijeka.

UVEčE:
1. Popijte čaj sa limunom i medom.
2. U 18 h uzmite neko voće.
3. U 19 h pojedite malo nemasnog sira.
Ako ste gladovali dva dana, izlazak iz gladovanja treba da se odvija prema sledećoj shemi:
1. Povrće ili kiselomliječna ishrana i orasi (do 5 kom.).
2. Postepeno uvodite margarin.
3. Jedite tri puta dnevno vegetarijansku hranu.
Gladovanje nikada ne prekidajte uzimanjem hrane bogate belančevinama (meso, sir, riba).

KONTRAINDIKACIJE ZA GLADOVANJE:
teži oblik tuberkuloze, dojenje, druga polovina trudnoće, Bazedovljeva bolest, sve endokrine bolesti, teži oblik šećerne bolesti, završni stadijumi onkoloških oboljenja sa nepokretnošću bolesnika, akutna oboljenja koja zahtevaju hirurški pristup, ciroza jetre i bubrega, organska oboljenja centralnog nervnog sistema, jaki upalni procesi u organizmu (apscesi, gangrene), težak stepen pothranjenosti (kod starijih ljudi), psihičke bolesti i mentalna retardacija, poremećaj sna, poremećaj EKG-a (puls preko 100/min).

SO UNIŠTAVA ORGANIZAM
So nije hrana! Ne vari se i organizam ne može da je iskoristi. Nema nikakvu hranljivu vrijednost, štaviše, vrlo je štetna i može da dovede do oboljenja bubrega, mokraćne bešike, srca i krvnih sudova. Takođe, so može da izazove zadržavanje vode u tkivima, izlučivanje kalicijuma i oštećenje sluzokože sistema za varenje. Natrijum, koji je organizmu potreban, možete dobiti iz cvekle, šargarepe i druge biljne hrane.
Nutricionisti tvrde da se četvorodnevnim gladovanjem izlučuje sva suvišna so iz organizma i tijelo se rješava masnih naslaga. Umjesto soli možete koristiti prirodne začine kao što je bijeli luk.


Nema komentara:

Objavi komentar