Pistacije su zdrave za vaše srce

Zelena grickalica, osim sjajnog ukusa,  ima i zaštitna svojstva bar kada je naše srce u pitanju

Samo pomisli na lepu kišnu noć, ti pod ćebetom, odličan je TV program (što je uglavnom retkost, al’ ajde de) a ti bi grickala svoje omiljene jezgraste plodiće zelene boje. Ipak, muči te to što si čula da su kalorični i sve se nešto ustručavaš da se ko čovek baciš na kesicu punu slanih-njam-njam- pistaća.

Opusti se, život nije uvek surov, a kao dokaz toga ti predstavljamo kratak tekst o ovim novopronađenim zaštitnicima najvažnije pumpe na svetu – srca!

Svima omiljena zaraza, egzotična zelena grickalica kojom smo blagosloveni zahvaljujući zemljama poput Grčke i Turske, sem sjajnog ukusa, a sudeći prema rezultatima najnovijih istraživanja američkih naučnika, ima i zaštitna svojstva bar kada je naše srce u pitanju. Naime, pomenuta studija se zasniva na tezi da u zavisnosti od količine unetih pistaća tokom dnevne ishrane (a pažljivo je dozirana i zapravo su pistaći samo malčice dodati pravilnoj, zdravoj ishrani!) se može donekle uticati na metabolizam masnih kiselina u našem organizmu. Smanjenje aktivnosti enzima koji je zadužen za stvaranje masnih kiselina u našem telu, ogleda se kroz odnos oleinske (nezasićene) i palmitinske (zasićene) masne kiseline (16:1/16:0) što je opet povezano sa promenom nivoa holesterola. Redukcija LDL holesterola (to je onaj „loš“) je bila 10-20 odsto u zavisnosti od pojedene količine ove jezgraste namirnice u poređenju sa ljudima koji su se držali normalnog i masnijeg režima ishrane, a koji uopšte nisu konzumirali pistaće. Dakle, prilikom poređenja ove tri grupe u trajanju od četiri nedelje, „najsrčaniji“ su bili pacijenti koji su osim za užinu, jednim delom i u obrocima unosili zelene slaniše. Ipak, naučnici „priznaju“ da se ovaj blagotvoran uticaj na sniženje lošeg holesterola, a time i na prevenciju srčanih oboljenja, ne može u potpunosti pripisati sastavu masnih kiselina u pistaćima već najverovatnije i uticaju bioaktivnih materija fitosterola i vlakana koje ovi takođe sadrže.

Stoga je izveden zaključak da pistaći, uneti kroz dijetu namenjenu srčanim bolesnicima (čitaj: zdravu, laganu i ne previše masnu hranu) može umanjiti rizik od oboljevanja od nekih bolesti srca. U svakom slučaju, dok ovu tezu ne potvrdi još koja naučna ustanova, preostaje nam da i dalje uživamo u zelenim plodovima, umereno, kao i do sada, jer ako ništa drugo, preporodićemo svoje čulo ukusa i pojačati užitak u TV programu.


izvor: www.zenskikafe.com
Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:

  


Nema komentara:

Objavi komentar