Kombinacije u ishrani koje treba izbjegavati

JOGURT + INTEGRALNI KEKSI

Apsorpcija kalcija, koji mlijeko čini dragocjenom namirnicom, smanjena je zbog drugih tvari, sadržanim u integralnim proizvodima, ili namirnicama bogatim žitnim vlaknima. Odgovaraju li vam mekinje, nastavite ih uzimati, ali ne u kombinaciji s mlijekom. Kombinacija sira ili jogurta i namirnica bogatih aksalatima (npr, kakao, špinat, suhe šljive9 također ima negativno djelovanje.

PILETINA S KIKIRIKIJEM + ZELENI ČAJ

U kineskim restoranima uz jelo se pije zeleni čaj. Bolje ga je izbjegavati uz meso ili povrće što sadrži željezo: tanin, kojim je čaj bogat, sprječava apsorpciju željeza. isto se događa s oksalatima ( u pivu, cvekli, kupusu, špinatu). Njihov negativni učinak još je veći ako su izvor željeza jaja ili povrće, a manji ako je to meso.

MLIJEKO + KAVA

Osjećaj težine u želucu ujutro često je posljedica bijele kahve. Kava sadrži niz kiselina, među kojima kafeinsku, koje mijenjaju bjelančevine iz mlijeka, stvaraju velike ugruške kazeina, koji su teže probavljivi. Još je gori kapućino: para što stvara pjenu još više mijenja bjelančevine. Rješenje: bijela kahva i hljeb ili keksi, jer oni smanjuju ugruške.

SIR + ŠUNKA

Gurmanska kombinacija, no da li je zdrava. ne baš, jer sir sadrži kalcij, a salame željezo. I jedni i drugi prolaze kroz crijeva vezani na iste bjelančevine. Zamislite voz za hiljadu putnika, u koji ste ukrcali 1500. Neko će stajati. Isto se događa željezu i kalciju, unesemo li ih istovremeno: bjelančevine će uspjeti prenijeti samo jedan dio, a trpjet će željezo.

SIROVI KUPUS + RIBA

Kupus i kelj sadrže cianoglukozide i tiocinate, tvari što ugrožavaju apsorpciju joda (morska riba poput bakalara, brancina, orade, zubaca...) koji je od osnovne važnosti za dobar rad štitnjače, dakle i metabolizma. da bi se izbjeglo to negativno djejstvo, povrće treba dugo kuhati, ili umjesto obične soli koristiti jodiranu.

ivor: http://djuliman.blogger.ba
Više o zdravom načinu prehrane možete pronaći na:

Nema komentara:

Objavi komentar