Kako kupiti jaja?

Kupujte jaja obogaćena omegom-3. Nešto su skuplja, ali su puno bolja za vas. Studija za studijom, pokazale su da omega-3 masne kiseline pomažu svemu – od mentalnog zdravlja (poboljšavajući pamćenje i smanjujući rizik od depresije ) do rada srca. Preporučeni dnevni unos omega-3 masnih kiselina za dobro opće zdravlje kreće se oko 450 mg. Istraživanja su pokazala da mnogi ljudi prehranom ne dobivaju čak ni polovicu te količine. Ako tjedno jedete manje od jedne porcije plave ribe ili ribe hladnih voda, kao što je losos ili skuša, teško je dobiti odgovarajuću zalihu omega-3 masnih kiselina. Zato će vam upotreba jaja obogaćenih tom esencijalnom hranjivom tvari uvelike pomoći u ostvarenju toga idealnog cilja.

Ne zabrinjavajte se zbog kolesterola Istina je da jaja sadrže puno kolesterola. No pravi krivac za povišenje razine kolesterola u krvi, a ujedno i za povećani rizik od srčanog ili moždanog udara, ustvari je količina zasićenih masti u hrani – a ne količina kolesterola. Jaje srednje veličine može sadržavati desetak puta više kolesterola od 25 g polutvrdoga sira, no veći su izgledi da će sir utjecati na povećanje kolesterola u krvi jer sadrži gotovo sedam puta više zasićenih masti od jaja. Jaja nipošto nisu loša za naše zdravlje; štoviše, sadrže puno toga dobra. Ona su jedan od malobrojnih prehrambenih izvora vitamina D, a također pružaju dobre količine vitamina A, E, B2 i B12. Također obiluju kolinom, za koji istraživanja pokazuju da može imati ključnu ulogu u radu mozga. Nekoliko eksperimenata na životinjama pokazuje da kolin potiče vještine pamćenja i učenja. Jedan rad objavljen u Časopisu Američkoga medicinskog udruženja Uournal of the American Medical Association ), u kojem su uspoređene prehrambene navike više od 100 000 muškaraca i žena u SAD-u tijekom 14 godina, otkrio je da kod onih koji su jeli jedno jaje na dan nije bilo povećana rizika od srčane bolesti ili moždanog udara. Službeni savjet Britanskog udruženja za prehranu ( British Dietetic Association ) i Američkog udruženja za srce (American Heart Association ) jest taj da konzumiranje jednog jajeta na dan vjerojatno neće imati nikakva utjecaja na razinu kolesterola u krvi, pod uvjetom da količina zasićenih masti u vašoj prehrani ostane niska.

Zanemarite agresivne reklame Jaja bijele ljuske jednako su dobra kao i ona smeđe ljuske. Boja ljuske određena je vrstom kokoši. Boja nema veze s hranjivom vrijednošću jajeta.

Test svježine Da biste provjerili je li jaje još uvijek dobro za jelo, stavite ga u vrč ili zdjelu hladne slane vode; ako potone, svježe je i uživajte u njemu; ako ostane plutati, bacite ga.

Olakšajte si guljenje Probušite li jaje prije no što ga stavite kuhati u ljusci, kasnije ćete ga lakše oguliti. Da biste to učinili, uzmite pribadaču i zabodite je otprilike 1 cm u širi kraj jajeta. To će propustiti dovoljno zraka kako bi se bjelance razdvojilo od membrane ljuske uz koju prianja. To je posebno dobar savjet kad vam tvrdo kuhana jaja moraju ostati cijela, kako biste ih mogli uredno narezati za ukras ili za salatu, ili ako ih želite napuniti i poslužiti kao predjelo ili za domjenak.

Bjelanca zamrznite zasebno Koliko ste puta za neki recept upotrijebili samo žumanca, a bjelanca sva skupa stavili u posudu i ostavili u hladnjaku za kasnije? A kad ste ih ponovno zatrebali, niste se mogli sjetiti koliko bjelanaca imate ili koliko su dugo stajala u hladnjaku. Evo boljeg načina kako sačuvati bjelanca. Uzmite čistu posudicu za led i u svaki odjeljak ulijte po jedno bjelance i tako ih zamrznite. Zamrznute kockice premjestite li plastičnu vrećicu, zatvorite, jasno označite datumom i vratite u zamrzivač. Tako ćete jasno znati koliko ste bjelanaca spremili i koliko su stari. Po potrebi izvadite bjelanca i ostavite preko noći neka se otope. Za lakši omlet, cijelim jajima dodajte nekoliko bjelanaca. Od zamrznutih bjelanaca još uvijek možete pripremiti dobar biskvit, iako nećete moći dobiti onako veliku i prozračnu količinu snijega kao od svježih bjelanaca.

Držite ih u kartonu. Čuvanje jaja u kartonu u kojem ste ih i kupili pomoći će da ne izgube vlažnost i spriječiti upijanje mirisa od ostale hrane u hladnjaku. Jaja uvijek slažite širokim krajem okrenutim prema gore – tako dulje ostaju svježa.

Posolite razbijeno jaje Jaje vam je ispalo na pod i teško vam je vlažnom krpom pokupiti taj sklizavi nered – čini vam se kao da se sve više razlijeva. Prestanite ga skupljati i dobro ga posolite. Ostavite neka stoji oko 5 minuta i nakon toga biste ga lako trebali pokupiti vlažnim papirnatim ubrusom.

Izvor: www.savjetnica.com
Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:

Nema komentara:

Objavi komentar