nedjelja, 19. veljače 2012.

Kakao je hrana bogova

Od davnina kakao se smatra dragocjenom namirnicom.
Prema astečkom kralju Montezumi, ovaj je napitak bio rezerviran za ratnike i društvenu elitu, a imao je sakralne i svečane karakteristike.
Švedski botaničar Linne, dao je biljci naziv Theobroma cacao L. gdje "theobroma" upravo znači "hrana bogova".
Kakao raste na drveću prosječne visine 4-8 metara i spada u vazdazelene biljke porodice Sterculiaceae.



Porijeklo ova biljka vuče iz tropskih krajeva južne Amerike, a plod se najčešće koristi za izradu kakao praha i čokolade.
Plod stabla kakaa je jajolikog oblika, dugačak do 30 cm i teži do 500 grama. U plodu unutar bijelog mesa se nalazi 20-60 sjemenki. Pulpa se koristi za izradu sokova, a od ploda nastaje kakao prah i kakao maslac, a može se jesti i čitav plod.
Svako sjeme sadrži i do 50% masti od koje se radi kakao maslac. U kakau se nalazi i teobromin, sastojak vrlo sličan kofeinu.
U divljem obliku, kakao je danas moguće pronaći još samo u podnožju Anda na visini 200-400 metara, u području Amazone i u blizini rijeke Orinoco.
Prvo europsko susretanje s kakaom imao je Christopher Columbo koji je kakao nazvao "lješnjacima čudesnog izgleda". Kakao je u Europu prvi put doputovao u obliku napitaka 1519. godine.

Zdravstvene dobrobiti kakaa

Sirovi kakao, u zrnu, komadićima ili u prahu, smatra se, prema svojim nutritivnim svojstvima, jednom od najhranjivijih namirnica na svijetu. Zbog toga ova namirnica spada u kategoriju superhrana.

Kakao:
štiti organizam od utjecaja slobodnih radikala
smanjuje stres i depresiju
štiti od bolesti srca i krvnih žila
štiti od mnogih vrsta raka
odličan je izvor željeza
regulira razinu šećera i kolesterola
potiče bolje pamćenje i koncentraciju
smanjuje opasnost od srčanog udara
pomaže u regulaciji krvnog tlaka

Kakao sadrži više od 300 kemijskih tvari s pozitivnim učinkom na zdravlje.
Po svojem sastavu, kakao je iznimno bogat antioksidansima koji su odgovorni za ukupno zdravlje organizma.
Antioksidansi štite Vaš organizam od bolesti i od slobodnih radikala koji su glavni uzrok starenja.
Kakao sadržava najvišu koncentraciju antioksidanta u usporedbi s bilo kojom namirnicom u svijetu. Ti antioksidanti uključuju polifenole, katehine i epikatehine.

Gledajući po težini, kakao ima više antioksidanata nego crno vino, borovnice, acai bobice, šipak i goji bobice ZAJEDNO!


Kakao, zbog svojeg sastava bogatog mineralima (posebno magnezijem) pomaže u borbi protiv stresa.
Magnezij odgovoran za preko 300 procesa u organizmu - od probave, do rada srca i mozga.
U svojem sastavu, kakao sadrži katehine, polifenole za koje se vjeruje da štite od srčanih oboljenja, karcinoma, ali i niza drugih bolesti.
Nadalje, kakao je izvrstan izvor željeza, kroma, mangana, cinka i vitamina C. U 28 grama kakaa dobit ćete čak 314% dnevne preporučene količine željeza.
Prema rezultatima istraživanja provedenog na Australskom međunarodnom institutu za dijabetes, dijabetičari koji redovito konzumiraju kakao imaju znatno bolji krvni tlak i manju opasnost od srčanih oboljenja i infarkta.
Ova čudesna biljka sadrži i PEA (feniletilamin). Radi se o skupu spojeva koje Vaš organizam luči kada ste zaljubljeni, pa stoga ne čudi kako mnogi potrebu za ljubav zamjenjuju čokoladom čiji je glavni sastojak kakao.
U kakao se nalaze i serotonin i dopamin, hormoni sreće. Zrno kakaa obiluje omega-6 masnim kiselinama koje hrane mozak i pomažu cjelokupnom funkcioniranju organizma.
Zbog svega navedenoga, uvrstite kakao u Vašu svakodnevnu prehranu.
Međutim nemojte se zavaravati da jedući običnu čokoladu (koliko god ona crna bila) unosite u organizam zdravi kakao.  Nažalost u procesu proizvodnje čokolade kakao se zagrijava i gubi svoja nutritivna i ljekovita svojstva.
Kupujte čisti, organski kakao i uživajte u njegovim blagodatima.
Neka hrana bogova bude i Vaša hrana!
Čokoladni frape sa špinatom

1 velika banana
150 - 200 g svježeg špinata
2 datulje, bez koštica
1 čaša borovnica
1 žlica kakaa u prahu
5 kockica leda
1 1/2 čaše vode
Priprema
Ubacite sve sastojke u blender i meljite dok ne dobijete glatku smjesu.


izvor: http://www.alternativa-za-vas.com
Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.