Kajsije, marelice, nektarine i breskve

Voće je prirodni dezert koji ne može da nam škodi. Treba uživati u letnjim plodovima, koji su bogati raznim sastojcima, veoma korisnim za naš organizam.

Kajsija, marelica

Voće treba da se bira po mekoći, jer crvena boja koja bi trebalo da simbolizuje zrelost, vrlo često zna da bude suprotan znak. Postoji više vrsta marelica, koje su inače vrsta kajsija. Velike i čvrste s jakim mirisom, narandžaste, dosta tvrde ali finog mirisa, zatim narandžaste s crvenim mrljama, a veoma ukusne i mekane su svetloo-narandžaste marelice.

Zdravlje:

Marelice su veoma korisne za vid, štite kožu i pripremaju kožu za sunčanje jer su bogate provitaminom A (od 1,5 do 3 mg). Bogate su i kalcijumom što pomaže kod visokog pritiska i utiče na bolji san. Za kožu i sunčanje dobre su i dinje koje su bogate betakarotenom, kao i paradajz bogat likopenom.
Kalorije: 35 kcal/100g


Nektarina i breskva

Birajte one koje su mekane na dodir, jer breskve ne sazrevaju posle berbe. Žute sorte su kiselije od belih, dok su crvenkaste vinogradske breskve poznate po finom okusu.

Zdravlje:

Bogate su flavonoidima i zahvaljujući njima štiti se krv. Uspostavljaju ravnotežu u odnosu na kiseline iz nekih drugih namirnica. Žute sorte bogatije su vitaminom C od belih sorti.
Kalorije: 40 kcal/100g

izvor: www.serbianforum.org
Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:

Nema komentara:

Objavi komentar