Jaja u ishrani

Svakog jutra jedno jaje, organizmu snagu daje, ovo je pesmica koju je većina nas čula još u detinjstvu. Nisu je slučajno smislile još naše bake iako su istraživanja pokazala da jaja znatno podišu novo holesterola. 


Među hranom bogatom proteinima, jaje je najbogatija mešavina esencijalnih aminokiselina, ključnih za razvoj dece, adolescenata i mladih osoba. Jaje sadrži visok nivo antioksidansa što znači da može čak sprečiti makularnu degeneraciju, glavni razlog slepila zbog starosti.

Naučnici su objavili da bi se jaje moglo nazvati “superhranom” zato što povoljno utiče na zdravlje te pomože u borbi protiv gojaznosti. Nutricionisti kažu da su jaja jedno od najhranjivijih prehrambenih proizvoda današnjice te preporučuju konzumaciju jednog na dan.
Mada, u poslednji vreme, sa svih strana nas “bombarduju” podatkom da jaja ne smemo jesti onoliko koliko želimo jer znatno podižu holesterol u krvi.

Nutricionisti takođe ističu da su jaja odlična hrana u raznim dijetama. Iako u jajetu ima malo kalorija (jaje srednje veličine ima oko 80 kalorija) ono je bogato nutrijentima koji su ključni za zdravlje, a to su posebno vitamin D, vitamin B12, selen i kolin. Samo jedno jaje daće vam 20 posto preporučene doze vitamina D, a manjak vitamina D povezan je s čitavim nizom medicinskih problema.

izvor. www.zenskikafe.com


Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:






Nema komentara:

Objavi komentar