Integralne žitarice

Integralne žitarice smanjuju skupljanje masnoća i doprinose poboljšanju zdravlja. Između obroka pijte mineralnu negaziranu vodu, zeleni čaj i sveže ceđene sokove


ISTRAŽIVANJA potvrđuju da unos integralnih žitarica smanjuje struk i značajno poboljšava zdravlje u celini. Redovno konzumiranje integralnih žitarica smanjuje masnoću sakupljenu na struku i kukovima. Dijeta traje sedam dana, za to vreme može da se oslabi i do pet kilograma.
Između obroka pijte mineralnu negaziranu vodu, zeleni čaj i sveže ceđene sokove. Posle dijete, jedite manje mesa. Ako nastavite da jedete žitarice (suvo grožđe i kajsije) možete da smršate devet kilograma za šest nedelja. Napomena: isključite so, šećer i alkohol!

Dan pšenice
Pšenica celog zrna, bogata je vitaminima B1, B2, B3, E, folnom kiselinom, kalijumom, fosforom, cinkom, bakrom, gvožđem magnezijumom i dijetnim vlaknima. Pomaže kod dijabetesa, snižava pritisak i nivo holesterola. Dnevna porcija: 180 g pšenice celog zrna i 3/4 litra prokuvane vode kuvajte 20 minuta na tihoj vatri. Doručak: žitarica, zamena za šećer, dl toplog mleka. Ručak: šolja čorbe od povrća, struk mladog crnog luka, žitarica. Večera: žitarica, 1,25 dl jogurta, zamena za šećer, cimet.

Dan prosa
Bogato lizinom, proteinima i B vitaminima, proso ne sadrži gluten, alkalan je i lako se vari. Deluje kao diuretik, pomaže kod lošeg varenja. Odličan je za želudac, pankreas i bubrege. Dnevna porcija: 180 g oljuštenog prosa i 3/4 l ključale vrele vode kuvajte 30 minuta na laganoj vatri. Doručak: žitarica, zamena za šećer, dl toplog mleka. Ručak: šolja čorbe od povrća, žitarice. Večera: žitarice, zamena za šećer, rendana jabuka i sok od jednog limuna.

Dan ovsa
Bogat vitaminom E, cinkom, selenom, bakrom, manganom i magnezijumom. Redukuje „loš“ holesterol i ima antikancerogena svojstva. Pomaže kod opstipacije, sindroma iritabilnog creva i hemoroida. Dnevna porcija: 180 g ovsenih pahuljica i 3/4 l ključale vode kuvajte desetak minuta na laganoj vatri. Doručak: žitarica, zamena za šećer, dl toplog mleka. Ručak: šolja čorbe od povrća, žitarica, beli luk i peršun. Večera: žitarice, zamena za šećer, 90 g mladog sira, velika kašika kakaoa.

Dan integralnog pirinča
Bogat vitaminima B grupe, pirinač smanjuje rizik od raka debelog creva, snižava nivo holesterola i pomaže kod bolesti, nastalih usled manjka dijetnih vlakana (hemoroidi, dijabetes, hronični zatvor i varikozne vene). Dnevna porcija: 150 g integralnog pirinča, ključala voda, ostavi se na laganoj vatri 35 minuta. Oljuštite 450 g jabuka, iseckajte, dodajte malo vode i parite ih desetak minuta. Pomešajte pirinač, jabuke i sok od limuna, cimet i zamenu za šećer. Podelite na 3 porcije.

Dan ječma
Zrna ječma su bogata proteinima, kalijumom i kalcijumom. Ječam jača pankreas, reguliše rad stomaka i jača creva, koristan je za žučnu kesu i nerve. Dnevna porcija: 180 g oljuštenog ječma (geršla) i 3/4 litra ključale vode, kuvajte 10 minuta na laganoj vatri. Doručak: žitarica, zamena za šećer, dl toplog mleka. Ručak: šolja čorbe od povrća, žitarica, struk mladog crnog luka, paprika. Večera: žitarica, zamena za šećer, 1/2 čaše soka od narandže, 2 kašike jogurta.

Dan heljde
Dnevna porcija: 180 g oljuštene heljde, dodajte 3/4 lit ključale vode i kuvajte 10 minuta na laganoj vatri. Doručak: žitarica, zamena za šećer, dl toplog mleka. Ručak: šolja čorbe od povrća, žitarica, začini. Večera: žitarica, zamena za šećer, čaša jogurta.

Dan kombinovanih žitarica
Dnevna porcija: po 60 g zrna pšenice, oljuštene heljde i ovsenih pahuljica. Dodajte 3/4 litra ključale vode i ostavite 20 minuta na laganoj vatri. Doručak: žitarica, zamena za šećer, dl toplog mleka. Ručak: šolja čorbe od povrća, žitarica, beli luk, 3 kašike paradajz sosa. Večera: žitarica, zamena za šećer, sok od jednog limuna, cimet, rendana jabuka.


izvor: www.serbianforum.org

Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:

Nema komentara:

Objavi komentar