Dobre kombinacije u ishrani

KOTLET + ZELENA SALATA S LIMUNOM

Vitanin C i A iz priloga pomažu organizmu da pobijedi štetne tvari iz pržene masnoće, među kojima su slobodni radikali, odgovorni za oštećenje stanica, ali i stvaranje bora.
Ipak, zabluda je da salata začinjena limunom može, na neki način, apsorbirati masnoću od prženja: količina masnoće i kalorija ostaje ista.

MRKVA + ULJE

Namirnice bogate karotenom i vitaminima A (špinat, radić), E (kupus, zelena salata) i K (paradajz) uvijek treba začiniti uljem. Jer, da bi ih organizam apsorbirao, moraju se otopiti upravo u masnoći. Volite li više prirodno povrće, tada ga jedite uz jelo što sadrži masnoće, npr. uz tjesteninu s mesnim umakom. Dnevna količina masnoće za odraslu osobu ne bi smjela preći više od 25% ukupnih kalorijskih potreba

TJESTENINA + GRAH

Izvor su bjelančevina sastavljenih od aminokiselina. Zamislite ih kao cigle koje, složene jedna na drugu, čine kuću. Da bi zid bio čvrst, cigle moraju dobro prijanjati.
Ne sadrži sva hrana jednaku količinu i kvalitetu aminokiselina, zato ih treba kombinirati tako da manjak jedne nadoknadi drugu. Npr. žitarice (poput tjestenine) s mahunarkama ili sjemenkama, poput badema, oraha i slično.

GRAH + NARANDŽA

Željezo iz mahunarki i nekog drugog povrća (npr. graha, radića, kupusa) bolje se apsorbira u kombinaciji s vitaminom C, kojeg najviše ima u južnom voću. Voće je najbolje jesti sirovo, ali ne treba pretjerivati jer previše vitamina ima suprotan efekat. zato, nakon graha ili leće pojedite jednu narandžu ili dva kivija, ne više.

KOLAČ + ČAJ S LIMUNOM

Zašto s limunom? Jer južno voće sadrži niz kiselina koje djeluju na bjelančevine iz žitarica, čime pomažu u pretprobavi (u ustima). Žvačemo li polahko, učinak je višestruk. južno voće olakšava probavljenje bjelančevina iz mlijeka. dakle, za doručak treba jesti jogurt i sok od narandže ili sir i nekoliko mandarina.

MESO + SOK ANANASA...

Crno ili bijelo meso prelijte svježe iscjeđenim sokom od ananasa ili papaje i ostavite da stoji najmanje tri sata , zatim ga pecite. Encimi iz voća, odnosno papain i bromelin, učinit će meso lakše probavljivim.


ivor: http://djuliman.blogger.ba
Više o zdravom načinu prehrane možete pronaći na:

Nema komentara:

Objavi komentar