Bijeli šećer

Puno puta smo čuli kako je bijeli šećer loš za naše zdravlje. Ali zašto je loš i koliko je to znanstveno potvrđeno?

Za sada se i konvencionalna i alternativna medicina slažu da je bijeli šećer:

  • izvor praznih kalorija
  • uzorkuje rast gljivica
  • potiče debljanje
  • uzrokuje karijes
  • ima visoki glikemični indeks (naglo podiže razinu šećera u krvi)

Međutim, alternativna medicina ide dalje i povezuje konzumaciju bijelog šećera sa mnogim drugim bolestima i zdravstvenim problemima.

Vjeruje se da bijeli šećer...
oslabljuje imuni sistem
uzrokuje hiperaktivnost kod djece
povećava rizik oboljenja od raka
crpi iz tijela B vitamine
izaziva ovisnost (pretpostavlja se da je čak 95% stanovništva ovisno o slatkišima)
crpi iz tijela mnoge neophodne minerali (kalcij, magnezij i druge)
uzrokuje šećernu bolest, jednu od najčešćih smrtnih bolesti u svijetu
uzrokuje pretilost i srčane bolesti
Za sada znanstvena istraživanja nisu potvrdila da bijeli šećer uzrokuje gore navedene bolesti, niti da crpi iz tijela vitamine i minerale.
Na Vama je da odaberete dali želite vjerovati alternativnoj ili konvencionalnoj medicini.
Ali čak i karijes, prazne kalorije i visoki glikemični indeks dovoljne su prijetnje da smanjite konzumaciju bijelog šećera.

Praktične savjete:
umjesto gaziranih napitaka i sokova pijte vodu
smanjite konzumaciju slatkiša
umjesto dvije žličice šećera, koje stavite u čaj ili kavu, dodajte jednu
odaberite jedan dan u tjednu (na primjer, nedjelju) da si dopustite konzumiranje čokolade, kolača i gaziranih napitaka
ostale dane u tjednu izbjegavajte ove namirnice

Zamjena za šećer

Postoji li zdrava zamjena za šećer, koja ne šteti metabolizmu, poboljšava zdravlje i koja je prikladna za mršavljenje?

Često se smeđi i demerara (turbinado) šećer reklamiraju kao zdrava zamjena za bijeli šećer, ali na žalost, to nije tako. Smeđi šećer i bijeli šećer su ista stvar. Smeđi šećer u 90% slučajeva se proizvodi na slijedeći način: nakon rafiniranja, u bijeli šećer se doda melasa (5-10%), koja je preostala nakon procesa prerade.
Tako nastaje smeđi šećer, jednako nezdrav kao i bijeli: ima puno kalorija, skoro ništa minerala i vitamina, i visoki glikemični indeks.

Ali nisu sve vrste šećera štetne – neke su bezopasne, čak i blagotvorne za zdravlje.

Javorov sirup (maple syrup) je odlična zamjena za šećer. Ima visok sadržaj minerala u tragovima, kao što su cink i mangan, koji povoljno utječu na zdravlje srca i smanjuju razinu kolesterola u krvi. Jedini nedostatak javorova sirupa je to što je dosta skup.

Med je još jedna alternativa šećeru. Često se predstavlja kao idealna zamjena za šećer, ali ovo je sporno. Ljudi, koji loše podnose šećer (alergija, hiperaktivnost), mogu isto tako reagirati na med. Med ima visoki glikemični indeks i pogađa tijelo slično rafiniranom šećeru. Međutim, većina ljudi lakše probavlja med nego šećer. Prirodni, nepasterizirani med bogat je nutrijentima, koji ubijaju bakterije i viruse, pomažu probavi i smanjuju različite vrste alergija. Med je slađi od šećera i treba ga manje kod kuhanja.

Agava sirup je prirodni zaslađivać koji se dobiva iz Južnoameričkog kaktusa. Često ga zovu „medena vodica“, jer ima blagi okus i svjetlu boju. Rjeđi je od meda, ali je slađi, pa ga kod kuhanja treba još manje nego meda. Agava sirup ima neobično niski glikemični indeks i praktički ne utječe na razinu šećera u krvi. Zbog toga je idealan za dijabetičare i ljudi, preosjetljive na šećer.

Stevija – ekstrakt lišća biljke porodice Stevia, najvjerojatnije je najbolja alternativa šećeru. Dokazano je da stevija poboljšava rad štitnjače i cijelog organizma. Stevija ima lagano gorki okus, zbog čega ju neki ne vole. Kod kuhanja, potrebna je vrlo mala količina steviji - od ¼ do 1/32 od količine šećera (ovisi o vrste stevije koju koristite). Stevija je glavni neprijatelj karijesu i ima skoro 0 kalorija.
Goji bobice sadrže složeni šećer, koji prema kliničkim istraživanjima uništava tumorske stanice, poboljšava vid, bori se sa slobodnim radikalima u tijelu, jača jetru i gušteraču.

Polisaharidi, koje sadrže goji bobice djelotvorni su kod mršavljenja, jačaju metabolizam i daju prirodnu slatkoću, koja savršeno zamjenjuje šećer.

izvor: http://www.alternativa-za-vas.com
Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:

Nema komentara:

Objavi komentar