Zdrava prehrana za moderne žene

Žene se danas susreću s vrlo zahtjevnim izazovima i očekivanjima na poslu i u obitelji te je važno znati kako učiniti nešto dobro za sebe. Cjelovit pristup zdravlju i briga o sebi dovode do potpuna osjećaja zadovoljstva samom sobom te tako postajemo zdrave, duboko svjesne u ono što jesmo, u ljepotu koja se manje provjerava u ogledalu, a više osjeća duboko u nama. Tri najgore namirnice za zdravlje žena opterećenima poslovnim obavezama su kava, šećer i alkohol. 
To su namirnice koje doslovno odvlače hranjive sastojke iz organizma. Dok je manji broj žena koji ima problema s alkoholom, kava i šećer se često konzumiraju u velikim količinama. Iznimno je važno ono što hranom unosimo u svoje tijelo. Danas je uobičajeno preskakanje obroka, a zatim slijedi prejedanje u jednom obroku. Važno je osvijestiti da naše emocije, naše ponašanje i mogućnost fokusiranja ovise o razini glukoze u krvi. Kako bismo imali visoki stupanj energije uz malo ili nimalo stresa, treba jesti zdrave namirnice, jesti ih polako i često. Postoje dvije grupe fitoestrogena: izoflavoni i lignani. Izoflavone nalazimo u soji, slanutku i drugim mahunarkama, dok lignanima obiluje lan. Obzirom na to da se količina estrogena koji je za zdravlje žene vrlo važan, s godinama smanjuje, valja ga nadomjestiti hranom. Dokazano da se u našem organizmu ponašaju kao estrogeni i zato je za žene jako važno da u prehranu uključe namirnice bogate fitoestrogenima. Fitoestrogena ima i u pšenici te u bundevama. Za prehranu žena također su važne bjelančevine kojima je bogat tofu sir. Važnost zelenog lisnatog povrća u prehrani žena je neupitna. Ako nemate zelenog na tanjuru, obrok nije potpun, jer zeleno je povrće bogato vitaminom A, E i kalcijem. Upravo se kalcij iz zelenoga vrlo lako iskorištava u organizmu. Voda pak u kojoj se kuhalo povrće i koja ostane nakon što se povrće izvadi, odlična je za temeljac, a može poslužiti i kao hranjiva voda za zalijevanje kućnih biljaka. Cjelovite žitarice neizostavne su u očuvanju zdravlja žena, a nedostatak vremena za kuhanje žitarica nakon dolaska s posla, lako se može kompenzirati pripremanjem žitarica večer prije. Kuhane žitarice, naime, dugo zadržavaju hranjive sastojke – ali ih nastojte iskoristiti unutar 24 sata.
izvori: www.moh.hr
http://www.vitamini.hr/3276.aspx

Nema komentara:

Objavi komentar