Doručak je najvažniji obrok


doručak
Doručak je jedan od onih obroka koji ljudi danas često preskaču

Doručak je još uvijek najvažniji obrok dana. Sigurna sam da ste to slušali cijelo vrijeme kad ste bili dijete. Ali to i jest istina. Doručak je jedan od onih obroka koji ljudi danas često preskaču. Stvarno to ne razumijem. Možda su zato ljudi tako napeti ujutro. Loše se osjećaju jer nisu doručkovali. Možda vam je stil života brz i prezaposleni ste, ali morate naći dovoljno vremena za doručak.

Istraživanja su pokazala da djeca koja ujutro redovito doručkuju imaju bolje rezultate u školi. Isto vrijedi i za odrasle. Doručak je jedan od onih dnevnih obroka koji morate jesti.

Smatram da nemate izbora. Znam da je većina ljudi koji doručkuju, onaj tip koji izjuri iz kuće sa pecivom u ruci. To baš i nije dobra ideja, osobito ako se radi o slatkom pecivu. Pretpostavljam da iz tog razloga i piju kavu. Potrebna im je ta doza energije kako bi se razbudili. Ili možda smatraju da mogu izbjeći kvalitetan obrok ako pojedu nešto puno šećera. Na kraju, osjećaju mnogo energije nakon što pojedu dosta šećera.

Jeste li ikada primjetili kako vam se teško razbuditi na poslu? Jeste li primjetili kako se umorite tijekom dana? To je zato jer ne doručkujete pravu hranu. Ni ne znate kako je važan ovaj obrok. Svaki dan bi vam doručak trebao biti kvalitetan obrok.

Preskakanje doručka je česta strategija za mršavljenje, ali nije pametna. Mnogu vjeruju da će smršavjeti ako preskaču obroke, ali to jednostavno nije istina; tijelo očekuje energiju nekoliko puta dnevno, počevši od zdravog doručka. Doručak je dobar za mršavljenje. Zapravo, kod ljudi koji doručkuju veća je vjerojatnost da će zadržati zdravu težinu.

 Koja je hrana dobra za doručak?

 Zdrav doručak bi se trebao sastojati od proteina i vlakana. Proteine možete dobiti iz nemasnog mesa, jaja ili soje, a vlakna iz žitarica, voća i povrća. Dobar primjer zdravog doručka je tvrdo kuhano jaje, naranča, zdjelica cjelovitih žitarica sa malo nemasnog mlijeka.

 Što ne bi smjeli jesti za doručak

 Nemojte jesti krafne i slatka peciva zbog razloga koje smo gore naveli.

 Nemojte jesti žitarice pune šećera. One nisu ništa drugo osim prazne kalorije. Ne pružaju vam ništa. Ne samo to, već ćete od previše te hrane dobiti na težini. Jeste li ikada primjetili kako se osjećate usporeno prije ručka? To je zato jer jedete previše šećera!

 Izbjegavajte bijeli kruh i pecivo. Brzo ćete ih probaviti i nakon nekoliko sati bit ćete gladni i umorni.

 Nemojte jesti mnogo pržene hrane. Nemojte jesti mnogo slanine, prženih jaja i tosta. Dodatna masnoća će vam se samo nakupiti u tijelu.

 Nemojte jesti čokoladice i peciva iz vrećice. Puni su šećera. Ne pružaju vam ništa uistinu dobrog. A zakidaju vas za sve ono što bi trebali jesti.

Nemojte pretjerivati sa kavom. Nemojte misliti da samo možete piti kavu umjesto da jedete doručak, jer vam kava daje potrebnu energiju.



A što bi trebali doručkovati

Jedite žitarice koje sadrže malo šećera. Žitarice sa mlijekom su odličan doručak. To je i općenito dobro jelo za bilo koje doba dana.

Dobro je pojesti jaje za doručak. Neću vam objašnjavati cijelu zavrzlamu o tome što pričaju da su jaja loša. Nemojte pasti na to. Jedite ih, ali umjereno.

Palačinke. One mogu biti odlične s vremena na vrijeme. Umjesto marmelade ili čokoladnog namaza, jedite palačinke sa svježim voćem.

Svježi voćni sok bez šećera je izvrstan za doručak. To će vas podići i bez kofeina u jutarnjoj kavi. I ne morate se brinuti da će vas uloviti drhtavica ako popijete previše.

 Dobro poznati tost. Ovo je izvrsno jelo za doručak. Samo nemojte pretjerati sa maslacem ili drugim namazima.

Zobene pahuljice. Znam da vas je većina mrzila zobene pahuljice kada ste bili djeca. Ali one su odlično jelo. Uz mlijeko i malo šećera imat ćete kvalitetan doručak, od kojeg nećete tako brzo ogladnjeti.

Voćna salata je odličan izbor za doručak. Obožavam ukusno osvježavajuće voće, koje ne trebam dugo pripremati. Izmiješajte svoje omiljeno voće i imate ćete pravi obrok!

Ako ne volite doručkovati ili vjerujete da se ne osjećate dobro poslije doručka, možete razdvojiti doručak na dva manja obroka. Pojedite ujutro jedno tvrdo kuhano jaje, a sat ili dva kasnije pojedite jabuku ili šaku lješnjaka ili badema.

Nije tako teško dobro doručkovati kao što mislite. Sjetite se sutra ujutro da je zdravi doručak najbolji početak dana. Primjetit ćete koliko bolje ćete se osjećati ujutro i ostatak dana kada ne preskočite doručak.

source: zdravljeiprehrana.bloger.hr

Nema komentara:

Objavi komentar