Bundeva kraljica jeseni!


Bogata je složenim ugljikohidratima pa stabilizira razinu šećera u krvi, beta karotenom, vitaminima C, E i B skupine te mineralima kalijem, kalcijem i fosforom. Meso bundeve lako je probavljiva namirnica, male energetske vrijednosti
Bundeva je većini ljudi poznata kao ukras koji dolazi s kasnim ljetom i početkom jeseni, a sve je više onih koji je uvrštavaju u svoj jelovnik. To ne čudi jer je izvanredna okusa, ali i hranjiva namirnica koja se lako čuva. Mnogo je vrsta bundeva, a svima je zajedničko da jednom ubrane mogu stajati nekoliko mjeseci pa i do godinu dana na suhom i hladnom mjestu. To zapravo pokazuje da sadrže nevjerojatnu vitalnu energiju i snagu obnavljanja koja se nastavlja i u našem organizmu kada je jedemo.
Bundeva je bogata složenim ugljikohidratima, što znači da nam pomaže da održimo stabilnom razinu šećera u krvi. Posebno je bogata beta karotenom, vitaminima C, E i B skupine te mineralima kalijem, kalcijem i fosforom. Meso bundeve lako je probavljiva namirnica, male energetske vrijednosti. Mogu je jesti svi, a posebno se preporučuje kao pire-kašica za male bebe.
Iako se najčešće konzumira pečena u pećnici, od nje se mogu pripremiti juhe, preljevi, jela od povrća, pa i deserti. Njezin blago slatkasti, ali pun okus izvrsno se slaže s različitim začinima od muškatnog oraščića, kima, klinčića, do papra i đumbira. Kušajte je u gustim krepkim juhama, varivima i rižotu. Odlične su punjene rižom i povrćem, narezane na šnite i pečene u pećnici, a posebno su ukusne palačinke i pite od slatkastog mesa bundeve. Dobra vijest za sve one koji paze na svoju težinu je da bundeva sadrži vrlo malo kalorija, svega 28 na 100 grama.
Juha od bundeve s kaduljom
Sastojci: 1 luk, 100 g celera, 2 žličice kadulje, 2 žlice maslinovog ulja, 250 g bundeve, 1 šalica suhoga graška, 3 lovorova lista i komadić kombu alge, 5 šalica vode ili temeljca, 1 žlica tamarija, na vrh noža bijelog papra
Priprema: Luk narežite na kockice. Celer ogulite pa narežite na kockice. Zagrijte maslinovo ulje pa propirjajte luk, celer i kadulju. Dodajte kocke bundeve i suhi grašak. Ulijte vodu ili temeljac i stavite lovor i kombu algu. Kada zakuha, smanjite vatru i kuhajte pola sata. Izvadite kombu i lovor, izmiksajte u kremu i vratite na vatru da još jednom zakuha. Dodajte tamari i malo papra pa ostavite poklopljeno 3-4 minute. Možete ukrasiti listićima peršina.
source: hic.hr

Nema komentara:

Objavi komentar