Zdrav doručak, zdrav početak dana


Zdrav doručak, zdrav početak dana
Započnite dan s osmijehom na licu i zdravim doručkom u želucu. Odaberite namirnice bogate hranjivim tvarima i brze recepte koje možete napraviti u bilo kojem trenutku. Za uravnotežen stil života, nemojte preskočiti ovaj najvažniji obrok kojim treba započeti svaki dan. Čak i ako žurite na posao i niste jutarnji tip, odvojite nekoliko minuta za smoothie, cjelovite žitarice i mlijeko, ili jabuku i sir.

Svako jutro je gotovo isto. Žurimo se jer se bojimo da kasnimo, a posljedica toga je odlazak od kuće bez doručka. Sljedeća stvar koju činimo je kupnja krafne ili drugih proizvoda koji su bogati nezdravim šećerima i ugljikohidratima. Ipak, iako to uglavnom neki vide kao jednostavan mit, prvi obrok u danu je doista ključan jer predstavlja temelj zdrave prehrane za odrasle i djecu.

Imajte na umu da započinjanje dana s hranjivim obrokom daje energiju tijelu i mozgu, a time i povećava produktivnost. Ako preskočite obrok ujutro, do ručka ćete osjetiti iscrpljenost, a vjerojatno ćete se teško koncentrirati na obaveze koje stoje pred vama. Osim toga, ako ste do sada preskakali doručak kako bi izgubili kilograme, odmah prestanite! Trebali biste znati da je to loša navika jer doručak ​​pomaže u kontroli tjelesne težine.

Ali što bismo trebali jesti za doručak? Vlakna, niskomasni proteini, voće i povrće, cjeloviti ugljikohidrati i niskomasni mliječni proizvodi su glavni sastojci za zdrav doručak. Postoje brojne kombinacije za one koji žele razmotriti poboljšanje svojih dosadašnjih navika.

Cjelovite žitarice

Zaboravite na sve one lijepo obojene kutije žitarica koje su najvjerojatnije prepune nezdravih rafiniranih ugljikohidrata i šećera. Odaberite umjesto njih cjelovite žitarice, jer je velika mogućnost da će vas složeni ugljikohidrati i vlakna duže držati sitima, a i smanjiti rizik od srčanih bolesti i dijabetesa. Ideja o "savršenom doručku" je kombinacija okusa i hranjivih tvari. Na primjer, cjelovita zrna, nemasno mlijeko i svježe bobičasto voće. Također možete dodati bademe ili orahe.

Quinoa

Quinoa se smatra pravim blagom kad je riječ o njenim prehrambenim vrijednostima. Sadrži sve aminokiseline koje naše tijelo treba. Osim toga, bogata je  kalcijem, željezom, magnezijem, vlaknima i bakrom, i prirodno je bez glutena. Prokuhajte jednu šalicu mlijeka (možete koristiti bademovo mlijeko) i quinou. Dodajte cimet i ekstrakt vanilije, i pirjajte dok smjesa ne postane kremasta i prilično gusta. U kašu možete dodati orahe, bademe ili bobičasto voće.

Jogurt i granola

Doručak je izvrstan način da probudite metabolizam. Istraživanja su pokazala da ljudi koji jedu vlakna i hranjive tvari u jutarnjem obroku manje pojedu tijekom dana. Nemojte misliti da se radi o kompliciranom receptu, potražite one brze i jednostavne koje možete uključiti u svoj dnevni plan. Nemasni jogurt, svježe voće i granola će biti sasvim u redu. Napravite vlastitu granolu kod kuće! Na taj način ćete točno znati što sadrži.

Voće i sir

Nema specijalnih trikova za zdrav doručak. U stvari, postoje brojne mogućnosti koje mogu osigurati bitne hranjive tvari koje tijelu trebaju za pravilan rad. Doručak se može sastojati od voća i sira, brzog i jednostavnog obroka za početak radnog dana. Niskomasni sir pojedite sa svojim omiljenim voćem.

Smoothies

Smoothies sadrže hranjive sastojke bogate proteinima, vitaminima i mineralima. Postoji niz recepata koje možete isprobati. Na primjer, smoothie od banane, borovnice i sojinog mlijeka je dobar antioksidans. Banane i jagode, jagode i kivi, marelice i mango, breskve i marelice, borovnice, možete se zabaviti isprobavajući razne ukusne kombinacije. Možete zamijeniti mlijeko s običnom nemasnim jogurtom i koristiti smrznuto voće umjesto svježeg. Nemojte dodavati šećer ili druga umjetna sladila!

Također možete pomiješati pregršt lisnatog povrća kao što je špinat, brokula ili kelj. Ovaj put dodajte vodu umjesto mlijeka ili jogurta, a zauzvrat ćete dobiti najzdraviji zeleni napitak.
source: centar-zdravlja.net

Nema komentara:

Objavi komentar