Riba i zdravlje


Lekari i stručnjaci za zdravu hranu često ponavljaju preporuke da na trpezi treba imati što češće ribu kao izvor vitamina i i minerala. Kao primer, navode se Japanci i stanovnici primorskih zemalja, jer oni u ishrani često koriste ribu pa u proseku duže žive i imaju mnogo manje problema sa malignim i kardiovaskularnim bolestima.

Kada se pogledaju reklamne kampanje velikih (i malih) savremenih farmaceutskih kuća, vidi se da svi preporučuju tablete ili kapsule sa omega-3 masnim kiselinama. Iako su savremeni lekovi i preparati bogati potrebnim vitaminima i mineralima, ipak je najzdravije uneti ih u organizam kroz prirodnu i zdravu (normalnu) hranu. Zato je potrebno jesti ribu nekoliko puta nedeljno kako bismo u telo uneli dosta hranljivih i lekovitih sastojaka.

Šta sve riblje meso i riblje ulje sadrže?

Ono što ribu kao hranu čini posebnom jeste činjenica da ona sadrži malo kalorija a dosta korisnih sastojaka potrebnih organizmu.

Navodimo neke od važnih sastojaka koji se nalaze u ribljem mesu:

bakar
belančevine
vitamini B kompleksa
gvožđe
jod
kalijum
kalcijum
natrijum
polinezasićene masne kiseline (pufa)
proteini
selen
cink
Kako riblje meso utiče na naše zdravlje?

Dokazano je da riblje meso i riblje ulje kao sastojci redovne ishrane smanjuju verovatnoću za nastanak infarkta, smrtnost od infarkta, štite kosti, sprečavaju nastanak raka i usporavaju proces starenja.

Navodimo protiv kojih bolesti i tegoba riblje meso deluje kao lek:

akne
anemija
anksioznost
bolesti krvnih sudova
bolesti srca
gojaznost
gubitak pamćenja
depresija
impotencija
imunodeficijencija
neke vrste raka
neplodnost
nesanica
ostoroporoza
povišen krvni pritisak
predmenstrualni sindrom
problemi sa kožom
problemi u menopauzi
problemi u trudnoći
sindrom hroničnog umora
smanjuje nivo triglicerida u krvi
snižava nivo lipida
stres
usporava proces starenja
hipertiroza

Pored toga što riba spada u zdravu hranu, kod nekih osoba se javlja preosetljivost na riblje meso pa bi takve osobe trebalo da izbegavaju ribu u ishrani. U takvim slučajevima treba se posavetovati sa lekarom kako bi se potrebne hranljive materije unele u potrebnim količinama u organizam na neki drugi način.

Zaključak

Iz navedenog se vidi da ribu treba češće uvrstiti u jelovnik, između ostalog i zbog toga što organizam ne može da sintetiše polinezasićene masne kiseline, već ih u organizam treba uneti kroz hranu.

U slučaju teških bolesti ili nepravilne ishrane, kao krajnji slučaj se savetuju tablete ili kapsule sa ovim kiselinama kao dodatak ishrani.

Nema komentara:

Objavi komentar