Da li je mlijeko zdravo ili živimo u zabludi?

Kad smo bili mali, stariji su nam stalno govorili da moramo piti mlijeko kako bismo narasli zdravi i jaki. Ono je bilo ključno za zdravlje naših kostiju i zubi. No već jedno duže vrijeme sve je popularniji pokret koji tvrdi kako mlijeko nikako nije zdravo za ljudski organizam, te da sadrži opasne bakterije, otrove i pesticide, štetne hormone rasta i još svega i svačega. Vrlo su kontraverzni stavovi u pogledu odgovora na pitanje da li je mlijeko zdravo i hranjivo piće ili debljajuća prijetnja puna štetnih hemikalija?

Mlijeko



Odluku donesite sami, ali pročitajte naredni tekst.

Konzumacija mlijeka, navodno, može uzrokovati cijeli niz bolesti među njima i dijabetes, infekciju uha, dermatitis, ekcem i akne, astmu, sindrom iritacije crijeva i Chronovu bolest. Posebna problem predstavlja intolerancija na laktozu. 

S druge strane ima mnogo istraživanja i stručnjaka koji tvrde kako je mlijeko zdravo te da bismo ga svakako trebali piti više, jer mlijeko pomaže povećati unos proteina i smanjiti unos šećera. Uz to, konzumiranje kalcija kroz mliječne proizvode  može smanjiti i apsorpciju masti iz druge hrane.

Što je prava istina? Time su se pozabavili stručnjaci na portalu health.yahoo.net.

Tvrdnja br. 1: Mlijeko pomaže u sagorijevanju masnoća

Istina: Možda. U istraživanju provedenom na Sveučilištu Tennessee ustanovljeno je da su gojazne osobe koje su tri puta dnevno uzimale mliječne proizvode bogate kalcijem gubile više masnog tkiva na trbuhu nego oni koji su imali sličnu prehranu bez mliječnih proizvoda. Osim toga, utvrđeno je da suplementi kalcija nisu imali tako dobro djelovanje kao mlijeko. Zašto? Oni vjeruju da kalcij pojačava sposobnost tijela da sagorijeva masnoće, no neke druge aktivne komponente mlijeka, poput mliječnih proteina, dodatno pomažu sagorijevanju masnoća.


Tvrdnja br. 2: Pijenje mlijeka stvara mišiće

Istina: Apsolutno. U stvari, mlijeko je jedna od najboljih namirnica za stvaranje mišića na cijeloj planeti. Puno je vrlo kvalitetnih proteina: oko 80 posto kazeina i 20 posto sirutke. Sirutka je poznata i kao 'brzi protein' jer se brzo razgrađuje u aminokiseline i apsorbira u krvotok – odlično za konzumaciju nakon tjelovježbe. Kazein se sporije razgrađuje, što je idealno, jer tijelo duže dobiva konstantnu opskrbu malim količinama proteina, recimo između obroka ili za vrijeme spavanja.


Tvrdnja br. 3: Krave dobivaju antibiotike i hormone, pa je mlijeko zato nezdrava namirnica

Istina: Nije dokazano. Neki znanstvenici tvrde da mlijeko krava koje dobivaju antibiotike dovodi do otpornosti na antibiotike kod ljudi. No, to nije nikada dokazano. Osim toga na muznim farmama se jako vodi računa o govedima koja su na terapiji. Kada su na terapiji, to se mlijeko ne skuplja u sabirnu cisternu i ne prodaje se prerađivačima mlijeka. Što se hormona tiče, recesija je u punom mahu, a hormonske injekcije skupe i samim time ne bas tako isplative. Uz to  kontrole su prilično stroge. Provodi se ispitivanje kvalitete mlijeka u laboratorijima, a ta se ispitivanja uglavnom ne najavljuju proizvođačima.

Tvrdnja br. 4:  Nemasno mlijeko je puno zdravije od punomasnog

Istina: Ne. Barem ne puno. Većina studija je pokazala da i pijenje punomasnog mlijeka poboljšava razinu holesterola – iako ne baš onoliko koliko pijenje nemasnog mlijeka. Postoji i iznimka: Danski istraživači su otkrili da su muškarci koji su konzumirali prehranu bogatu punomasnim mlijekom imali malo povišenje LDL kolesterola. No treba napomenuti da su oni pili šest šalica mlijeka dnevno, što je jako puno. A čak i tada razina triglicerida – koji su “zaslužni” za srčane bolesti – smanjila se za 22 posto. Dakle, pijete li dvije ili tri šalice mlijeka dnevno – bilo da se radi o obranom ili punomasnom mlijeku, smanjujete  rizik od srčanog ili moždanog udara.


Nema komentara:

Objavi komentar