Najčešće zablude o hrani

U nastavku otkrijte koje su to najčešće zablude o hrani. 

Ima li jaje zaista tako mnogo holesterola i trebamo li za sva tri obroka jesti samo borovnice?
Proći će jesen i zima, a onda će nam pasti mrak na oči. Dok se okrenete doći će novo proljeće, a većina nas bi najradije ostala zabundano u tajicama i kaputima, jer znamo da smo zabušavale. Kolač više ovdje i pokoje gazirano piće ondje, a uz to i sendvič u kasne noćne sate. S majonezom naravno! Rezultat? Naslage na bokovima, bedrima, guzi trbuhu, a zajedno s proljećem javljaju se u nebrojene dijete koje garantuju lagano i brzo topljenje kilograma. Bože, kako sve to zajedno zna da nervira.

zablude o hrani


U nastavku slijede najčešće zablude o hrani koje najčešće promoviraju upravo takve dijete!

Borovnice su bolji antioksidans od ostalog voća

Poznate kao super-hrana, borovnice su pune antioksidansa, ali to ne znači da su bolje od drugog voća. Tamna čokolada ima još više antioksidansa, baš kao i grejp, pogotovo crveni koji je mnogo jeftini i pristupačniji tijekom cijele godine.

Light hrana pomaže u mršavljenju

Danas sve dolazi u light verziji: sokovi, energetske pločice, žitarice i uvijek su izazovno upakirani jer stvaraju dojam da pomoću njih mršavimo. Ponekad su takvi proizvodi puni umjetnih zaslađivača i zapravo imaju jednako kalorija kao i regularni proizvodi. Bolje je da pojedete original, ali u manjim količinama.

Noćni obroci debljaju

Kalorije su kalorije, bez obzira kad jedete. Istraživanja na majmunima su pokazala da im usprkos kasnim obrocima masa ostaje ista. Najveći problem su grickalice koje jedemo uz (često) kasnonoćno gledanje televizije ili uz računalo.


Jaja povisuju holesterol

Najprije vas filuju sa „svakog jutra jedno jaje..." a onda kažu da su ipak bili u krivu i da jaja štete krvnim žilama. Istina je da jaja sadrže holesterol, ali istraživanja pokazuju kako jedenje jaja u normalnim količinama nema uticaja na krvnu sliku. Osim toga, jaja sadrže vitamine B-12 i D i niz nutrijenata, pa osim ako ne jedete tri paketa dnevno- nema razloga da ih mrzite.

Kava dehidrira

Još jedan duboko usađen mit. Znanstvenici pak tvrde kako kava ima dijuretički učinak samo na onima koji su je tek počeli konzumirati, dok kod „ovisnika" nema toliki učinak, pogotovo ako se pije uz čašu vode.

Margarin šteti srcu

Nekada se margarin proizvodio s mnogo trans-masnih kiselina, ali otkad postoje „reducirane" verzije bogate omega 3 kiselinama, nema straha pred infarktom. Neki kažu da je maslac ipak bolja opcija, a neki da je margarin, vi prosudite za sebe.


Kava bez kofeina ne utieče na energiju

Pripremite se na šok: kava bez kofeina ipak sadrži kofein!!! Riječ je doduše o malih 5 mg u usporedbi s 90 koliko sadrži obična kava. Ako sada očekujete da će vas ipak držati budnima, prevarili ste se, jer istraživanja kažu kako će vas šalica beskofeinske kave uspavati pogotovo ako inače pijete običnu. Dr. Crystal Haskell sa sveučilišta u Northumbriji misli kako je to zato jer tijelo postaje ovisno o određenoj količini kofeina i male doze ne znače mnogo.

Držite voće i povrće u hladnjaku

Znanstvenici u Oklahomi otkrili su kako npr. dinja na sobnoj temperaturi ima dvostruko više beta karotena i 20 posto više likopena nego nakon što je dva tjedna držana u hladnjaku. Isto vrijedi za banane i breskve. Istina, rijetko tko čuva voće dva tjedna, ali dobro je znati.


Želite li smršaviti jedite malo i često

Iako mnoge dijete savjetuju da jedete malo, ali često, istraživačica Michelle Palmer otkrila je kako osobe koje jedu tri zdrava obroka dnevno i one koje jedu šest gube jednako na težini. Jedina je razlika što su oni koji su jeli 6 obroka brže vraćali skinute kilograme. Vjerojatno zbog čestog grickanja nezdrave hrane nakon dijete i povratka starim navikama.

Sirovo povrće je zdravije

Zdrav razum kaže, što dulje kuham povrće, više će hranjivih tvari izgubiti. To ne mora biti nužno tako, jer npr. mrkva kada je skuhana ima tri puta više betakarotena nego sirova. Isto tako, umak od rajčice je po nekima zdraviji od sirove koju bi uvijek trebalo jesti s maslinovim uljem da se dobije maksimalan učinak.


Nema komentara:

Objavi komentar